Ułatwienia dostępu
Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie historycznym w ramach projektu "Szkoła młodych patriotów" pod hasłem "HISTORIA POLSKI A PATRIOTYZM".
Cele konkursu:
1. Kształtowanie świadomości i postaw patriotycznych i obywatelskich u dzieci i młodzieży poprzez upowszechnianie i pogłębianie wiedzy na temat historii Polski.
2. Upowszechnianie wiedzy z zakresu historii i tradycji narodowych Polski,
3. Wzmacnianie poczucia dumy z faktu bycia Polakiem.
4. Integracja uczniów poszczególnych klas w ramach rywalizacji i współzawodnictwa międzyklasowego o zwycięstwo w konkursie.
Zasady organizacji konkursu
1. Organizatorem Konkursu Historycznego jest Zespól Szkół w Łukawcu, jest on częścią projektu „Szkoła Młodych Patriotów”.
2. Za organizację konkursu odpowiada pani Ewa Maślanka i pan Rafał Francikowski.
3. Konkurs odbędzie się w dwóch kategoriach wiekowych:
- dla uczniów klas IV – VI SP pod hasłem „Polskie symbole narodowe”,
- dla uczniów klas VII– VIII SP i IIIG „ Polskie powstania narodowe od XVIII do XX w.”
4. Konkurs odbędzie się 04.06.2019 r. na 6 godzinie lekcyjnej równocześnie we wszystkich klasach.
5. W konkursie biorą udział wszyscy uczniowie poszczególnych klas
w odpowiednich kategoriach wiekowych. Uczestnicy otrzymają do rozwiązania testy:
- klasy IV – VI SP – 15 pytań,
- klasy VII i VIIISP i IIIG 20 pytań.
6. Uczestnicy mają 30 minut na rozwiązanie testu.
7. Za każdą poprawną odpowiedź uczestnik otrzyma jeden punkt. Wyniki uczniów całej klasy sumuje się i wylicza średnią sumę punktów dla klasy.
8. W konkursie wygrywa klasa, która zdobyła najwyższa średnią sumę punktów w przeliczeniu na jednego ucznia i ma w związku z tym największą wiedzę historyczną .
9. Klasy, które zwyciężyły w swoich kategoriach wiekowych otrzymują nagrody dyrektora szkoły, wszystkie klasy okolicznościowe dyplomy uczestnictwa.
10. W każdej klasie wyłaniani są również zwycięzcy indywidualni, czyli uczniowie, który zajęli odpowiednio 1, 2, 3 miejsce wg ilości zdobytych punktów. Uczniowie ci otrzymują w nagrodę cząstkową ocenę bardzo dobrą /celującą z historii.
11. Rywalizacja klas w konkursie historycznym będzie również uwzględniona w trwającym konkursie klasowym Samorządu Uczniowskiego. Za zajęte miejsca w konkursie uczniowie otrzymają odpowiednią liczbę punktów:
- I miejsce - 6 punktów,
- II miejsce - 5 punktów,
- III miejsce - 4 punkty,
- IV miejsce - 3 punkty,
- V miejsce - 2 punkty.
12. Uczestnicy konkursu we własnym zakresie zapoznają się z tematyką konkursu oraz pozyskują niezbędne do tematu materiały.
Szczegółowe zagadnienia dla poszczególnych kategorii wiekowych:
- dla uczniów klas IV – VI SP pod hasłem „Polskie symbole narodowe”
a) znajomość symboli narodowych (godło, flaga, hymn),
b) legendy związane z początkami państwa polskiego,
c) informacje o postaciach historycznych związanych z symbolami narodowymi,
d) najważniejsze święta państwowe i narodowe oraz ich znaczenie,
e) stolice państwa polskiego.
- dla uczniów klas VII– VIII SP i IIIG „ Polskie powstania narodowe od XVIII do XX w.”
a) przyczyny, przebieg i skutki powstania kościuszkowskiego w 1794 r.
b) przyczyny, przebieg i skutki powstania listopadowego 1830 - 1831 r.
c) przyczyny, przebieg i skutki powstania styczniowego 1863 - 1864 r.
d) przyczyny, przebieg i skutki powstania wielkopolskiego 1918 – 1919 r.
e) przyczyny, przebieg i skutki powstania warszawskiego w 1944 r.
13. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone do 11czerwca 2019 r. i opublikowane na stronie internetowej szkoły, oraz przesłane organizatorom konkursu „Szkoła Młodych Patriotów” .
14. Biorąc udział w konkursie, Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie przez Organizatora jego danych osobowych dla celów związanych
z wykonywaniem zobowiązań wynikających z konkursu. Zasady udziału w konkursie określa niniejszy Regulamin. Zgłoszenie się do konkursu jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
Klasa 4 podczas podsumowania akcji Góra Grosza. Liczenie zebranych przez uczniów naszej klasy pieniędzy zajęło nam całą godzinę. Okazało się jednak, że zwyciężyliśmy w kategorii największej zebranej sumy pieniędzy w przeliczeniu na 1 ucznia.
W dniu 22 maja 2019 r. o godz. 9 00 w Zespole Szkół w Łukawcu odbył się Gminny Konkurs „Wiedzy o Sejmie” pod patronatem Marszałka Sejmu, organizowany przez Posła na Sejm RP Kazimierza Gołojucha
oraz Biuro Komunikacji Społecznej Kancelarii Sejmu.
Konkurs skierowany był do uczniów klasy VIII SP i III Gimnazjum
z terenu Gminy Trzebownisko.
Harmonogram konkursu:
1. Powitanie zaproszonych gości:
- pana posła Kazimierza Gołojucha – Posła na Sejm RP
- panią Honoratę Marcinów i panią Monikę Srzednicką Raczkowską- głównych specjalistów Biura Komunikacji Społecznej
w Warszawie
- pana Sławomira Poradę – wicewójta Gminy Trzebownisko
- panią Bernadetę Woś i panią Kingę Bytnar z biura poselskiego w Łańcucie
- panią Monikę Gunia – przewodniczącą RR w ZS w Łukawcu
- panią Agnieszkę Rogala z Biblioteki Publicznej w Łukawcu
2. Wykład nt. historii Sejmu przygotowany przez panią Honoratę Marcinów i panią Monikę Srzednicką Raczkowską – głównych specjalistów
Biura Komunikacji Społecznej w Warszawie
3. Rozdanie nagród ufundowanych przez Marszałka Sejmu Marka Kuchcińskiego i Posła na Sejm RP Kazimierza Gołojucha.
Uczestnicy konkursu wraz z nauczycielami przygotowującymi uczniów do konkursu otrzymali również nagrodę niespodziankę ufundowaną przez Wójta Gminy Trzebownisko pana Lesława Kuźniara
i Posła na Sejm RP Kazimierza Gołojucha w formie wycieczki do Warszawy
w dniu 12.06. 2019 r. połączonej ze zwiedzaniem Sejmu.
Dnia 29 kwietnia 2019 r. w Zespole Szkół w Łukawcu, w ramach obchodów „Dnia Ziemi”, został przeprowadzony Szkolny Konkurs Ekologiczny o tytuł „ Szkolnego Ekologa 2019”.
Konkurs został przeprowadzony w trzech kategoriach wiekowych.
W kategorii klas I-III S.P nagrodzeni uczniowie to:
- I miejsce- Grażynka, uczennica klasy III
Wyróżnienia otrzymali:
- Filip- uczeń klasy 3
- Kacper- uczeń klasy 3
- Adam - uczeń klasy 3
- Natalia - uczennica klasy 2
- Wiktor- uczeń klasy 2
W kategorii klas IV-VI Sz.P. nagrodzeni uczniowie to:
I miejsce – Maciej - uczeń klasy 6b
Wyróżnienia otrzymali:
- Róża - uczennica klasy 6 b
- Jakub - uczeń klasy 6 b
- Patrycja - uczennica klasy 6 a
- Arkadiusz - uczeń klasy 6 a
W kategorii klas VIII-VIII S.P. oraz III Gimnazjum nagrodzeni uczniowie to:
I miejsce- Kamil, uczeń klasy 8
Wyróżnienia otrzymali:
- Krystian - uczeń klasy 8
- Bartosz - uczeń klasy III Gimnazjum
- Regina - uczennica klasy III Gimnazjum
Zwycięzcom oraz wyróżnionym uczniom gratulujemy wiedzy ekologicznej.
Organizatorzy:
Katarzyna Urban
Dorota Pudło
16 maja klasy 4, 5 i 6 wzięły udział w musicalu Teatru Forte "Mikołajek- zderzenie dwóch światów", który odbył się w kinie Zorza. Wcześniej bawili się w Parku Trampolin FlyPark w Rzeszowie.
Uczniowie klasy 7 i 8 naszej szkoły wzięli udział w ogólnopolskim programie edukacyjnym Ministerstwa Finansów pod hasłem: „Finansoaktywni. Misja: Rozumiemy podatki” Jego celem jest rozszerzenie wiedzy o podatkach i ich rodzajach, a także uświadomienie młodzieży, dlaczego warto je płacić i co dzięki nim zyskujemy.
Do akcji zgłosiło się ponad 420 szkół. Najbardziej aktywne województwo w Polsce to podkarpackie, z którego w akcji bierze udział 72 szkoły, wśród nich nasza.
Opiekunem projektu była pani Ewa Maślanka. W pierwszej fazie realizacji projektu zostały przeprowadzone lekcje na temat podatków w oparciu o przesłane nam ciekawe materiały edukacyjne.
Obejrzeliśmy filmik animowany pt. „Czym są podatki”,a następnie pracowaliśmy z kartami pracy. Zastanawialiśmy się nad sensem słów Alberta Einsteina „ Do podatków nie wystarczy umysł matematyka-tutaj potrzebny jest filozof...”
W drugiej fazie projektu w 2-3 osobowych grupach pracowaliśmy nad scenariuszami filmu pt. „Tropem podatków w mojej okolicy”, a następnie takie filmy realizowaliśmy. Najbardziej zaangażowani w pracę były 3 zespoły uczniowskie: Aleksandra Barłoga i Julia Gębska z klasy 7,
Agata Żywiec, Kinga Lubas i Katarzyna Siwa z Kasy 8 oraz Weronika Nowak, Klaudyna Jęczalik i Patrycja Zdun z klasy 8. To ich filmiki zostały wysłane na konkurs finałowy do Warszawy. Filmy te pokazują jakie obszary finansowane z podatków są najważniejsze w najbliższym otoczeniu
uczniów i ich codziennym życiu oraz wskazują, co dodatkowego zyskaliby w swoim otoczeniu, gdyby wszyscy płacili podatki. Realizując program finansoaktywni. pl byliśmy m.in. w Urzędzie Gminy Trzebownisko, gdzie wywiadu na temat podatków udzieliła nam pani Skarbnik-Maria
Gaweł, robiliśmy sondę na temat lokalnego wykorzystania podatków wśród uczniów. Mieli s oni okazję dowiedzieć się, że Ławeczka Niepodległości i nowy most łączący Łukawiec i Wólkę Podleśną powstały także dzięki podatkom. Na temat wykorzystania dodatkowych środków z podatków w naszej szkole wypowiedziała się pani dyrektor Małgorzata Kowal.
Filmy zostały wysłane na konkurs, czekamy na jego rozstrzygnięcie, ale jesteśmy przekonani,że już sam udział w projekcie to nasz sukces. Możemy też śmiało powiedzieć, że dołączyliśmy do grona
FINANSOAKTYWNYCH!