Ułatwienia dostępu
Podczas spotkania KMO Achacze klubowicze przeprowadzili test herbat. Analiza dotyczyła zawartości torebek herbat ekspresowych jak i ich walorów smakowych. Ponadto przygotowaliśmy roztwory herbaty o różnym stężeniu cukru po czym nakładane na siebie nie mieszały się co dało ciekawy efekt wizualny.
Suchy lód w roli głównej, czyli pełna efektów skorelowana lekcja chemii i fizyki odbyła się 14 marca dla uczniów klasy 4, 6b, 7 i 8.
Galeria
Dnia 11 marca grupa KMO pod opieką p. K. Urban, wykonywała doświadczenia badające zjawisko napięcia powierzchniowego wody. Klubowicze próbowali odpowiedzieć na pytania:
- ile szpilek zmieści się w kieliszku wypełnionym po brzegi wodą?
-czy w kawie można zrobić dziurę?
- jaka substancja sprawia że pieprz na powierzchni wody zaczyna się poruszać?
Wyniki tych doświadczeń były dla klubowiczów zaskoczeniem i zachętą do dalszego eksperymentowania.
14 marca 2019 odbyło się spotkanie najmłodszej grupy KMO – uczniów klasy Ib. Dzieci obserwowały m. in. jak woda chowa się pod szklanką. Przekonały się, że szpilkę można wyciągnąć ze szklanki bez jej dotykania. Jednak najwięcej emocji wzbudził eksperyment, podczas którego uczniowie wrzucali do szklanego naczynia wypełnionego po brzegi wodą monety. Okazało się, że wcale nie tak mało ich się tam zmieści. Zwycięska drużyna wrzuciła aż… 132 monety!
7 marca młodsza grupa klubowiczów KMO konstruowała instrument muzyczny którego dźwięk roznosił się po całej szkole. Ponadto nasza koleżanka Ola zaprezentowała jak wykonać slime domowym sposobem.
6 marca na spotkaniu klubowiczów KMO pracowaliśmy z modułem Woda, opracowanym przez Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Nasze chemiczne eksperymenty miały na celu wykazać czy twardość wody wpływa na ilość zużytego mydła/szamponu/proszku do prania. Wyniki zbieraliśmy na podstawie ilości otrzymywanej piany