DOBRE SŁOWA DO WZIĘCIA
W ramach zdrowia psychicznego dla całej społeczności przedszkola przygotowane zostały karteczki z różnego rodzaju cytatami związanymi ze zdrowiem pt. „Dobre słowa do wzięcia!”. Każdy chętny mógł sobie wylosować dowolną karteczkę. Dobre słowa mają ogromną moc. Potrafią podnosić na duchu, inspirować, budować relacje i rozjaśniać innym nawet te najciemniejsze dni. Warto pamiętać, że słowa mają moc tworzenia pozytywnych zmian i mogą mieć trwały wpływ na innych ludzi, na ich myślenie, zachowanie, nawyki czy podejścia do własnego zdrowia i zmianę stylu życia na zdrowszy.
SZWEDZKI STÓŁ NA ŚNIADANIE
We wtorek 10 czerwca 2025 r. w ramach śniadania w przedszkolu przygotowany został szwedzki stół. Na wspólnym stole zrobiło się bardzo kolorowo, co zachęcało dzieci do skomponowania własnego śniadaniowego talerzyka. Jest to forma śniadania, którą dzieci bardzo lubią, gdyż mogą samodzielnie wybierać to, co chcą zjeść. Pozwala ona na rozwijanie nawyków samodzielnego dokonywania wyborów oraz poznawanie różnych smaków. Zalety szwedzkiego stołu w przedszkolu to;
- rozwój samodzielności, gdy dzieci uczą się decydować, co chcą zjeść,
- różnorodność posiłków, ponieważ sprzyja ona poznawaniu nowych, różnych smaków,
- elastyczność, gdyż dzieci jedzą w swoim tempie, co jest korzystne dla ich komfortu,
- zmniejszenie marnowania jedzenia, gdyż dzieci mogą wziąć tylko tyle, ile chcą zjeść.
PRACE W PRZEDSZKOLNYM OGRÓDKU
Sianie i sadzenie w przedszkolnym ogródku to wspaniała aktywność, która rozwija u dzieci poczucie odpowiedzialności, cierpliwość oraz uczy je szacunku do natury. Po zimnym i chłodnym maju, początkiem czerwca 2025 r. (12 i 13 VI) dzieci z przedszkola udały się na zewnątrz budynku do przedszkolnego ogródka, gdzie każda grupa miała swoje skrzynie do zagospodarowania. Dzieci pod okiem wychowawców pousuwały chwasty i zbędne kamienie. Następnie panie podzieliły ogródek na sekcje, aby dzieci wiedziały, co gdzie siać i sadzić. Dzieci z wielkim zaangażowaniem siały marchew, sałatę, sadziły cebulkę oraz inne nasiona, jak również kwietną łąkę. Przy okazji przedszkolaki przypomniały sobie, czego rośliny potrzebują, aby mogły rosnąć (światło, woda, gleba i powietrze) oraz cierpliwość „ogrodników”. Gdy rośliny dojrzeją, dzieci będą mogły wspólnie zbierać plony. To świetna okazja do nauki o zdrowym odżywianiu w praktyce. Dzięki takim aktywnościom dzieci nie tylko uczą się o przyrodzie, ale także rozwijają swoje umiejętności manualne, społeczne i emocjonalne.